Barrytown

13 december 2016 - Barrytown, Nieuw-Zeeland

Barrytown (geen WiFi). Vanuit Takaka is het ongeveer 5 uur rijden. We hebben veel regen onderweg en wat ook opvalt is de schade aan de bergen door de aardbeving nu ongeveer 5 weken geleden.  Overal zijn ze druk bezig met de los geraakte stenen te verwijderen van de rotswanden langs de weg. Alpinisten hangen aan touwen en gooien de losse stenen naar beneden. Aangekomen in Barrytown worden we verrast door de ultieme ligging van ons huisje. In the middel of no ware met uitzicht op de zee en een hotpool in de tuin. We hebben besloten om er volop van te gaan genieten mede door de weersverwachtingen voor de komende dagen.  Programma wordt aan de kant geschoven, we hebben eten ingeslagen voor 3 dagen en gaan lekker chillen, kaarten en weer eens zelf koken. Op zondag komt toevallig de hele serie van de Lord of the rings op tv. Heb ik die ook eens gezien met het landschap van Nieuw Zeeland.  Maandag zijn we even op en neer gegaan naar de pancakes rocks. Veel wind en toch nog te koud. Dus terug naar het huisje en de hotpool weer in. Dinsdag de 13e gaan we naar Fox Glacier.  laterzzzz